tisdag 17 juli 2007

Storpyssel

Att kladda med färg gillar Yngla sedan barnsben. Sommarens projekt var att måla en fondvägg + ett hus. Fondväggen avklarades häromdagen och nu börjar det så smått kladdas på huset. Några mindre bekymmer har utkristalliserat sig...

1. Yngla har upptäckt en ny fobi, höjdskräck! Trodde att jag var immun mot sådant, men en stark motvilja mot stegarbete har framkommit. Naturligtvis har vi en superbra extralång stege för att komma åt överallt, men efter moget övervägande har jag bestämt att överlåta allt över Ynglaståendepåbordhöjd åt svärfar som påstår att han ska komma och måla...

2. Yngla KAN INTE få ihop färgvalet! Tror i skrivande stund att huset blir grått med mörkgrå knutar och ? färg runt fönstren. Inhandlade provburk igår med ljusljusgrå färg som kladdades upp på knutar, men huset blev extremt o-yngligt, såg ut som om här bodde en person omgiven av bilder på ankor med ljusblå rosifetter runt halsarna (illamående, någon?). För känsliga ank-älskare vill jag meddela att jag inte har något emot ankor i allmänhet, skulle gärna ha en myskanka dresserad på att käka mördarsniglar...

3. Allt annat än att måla hur är plötsligt otroligt intressant. Vet inte hur det gick till, men plötsligt stod jag på lokala plantskolan med skrindan full av nya perenner samt en rosenbuske som bara måste planteras... Tur att Yngla har tre veckors semester till! Och att svärfar kommer om två...

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin