onsdag 3 oktober 2007

Att riva eller inte riva...

Inspirerad av underbara Anette knatade jag idag ner till Myrorna med målet att inhandla 1 st gammal bok. Här skulle det göras strutar och annat vackert papperspyssel. Det var dock inte så lätt att välja bok... Vem är jag att komma och riva sönder gamla unika böcker egentligen??? Men efter en stunds vånda lyckades jag hitta en gammal bok med typ samlade veckotidningar (lite fakta, lite skvaller och en del noveller) som jag köpte för det facila priset av 30 pix.

Fast nu börjar jag få kalla fötter. Det står visserligen inte vilket år boken är tryckt, men veckotidningarna är daterade 1906. Kan man med gott samvete riva sönder en 100 år gammal bok? Eller ska man istället köpa fuskpapper på Panduro?

VARFÖR måste man tänka så mycket??? Boken ligger iaf ännu oriven på köksbordet. *suck*

1 kommentar:

Malin sa...

hua, jag det var inte lätt! känns ju sådär att riva sönder nåt sånt gammalt! lutar nog åt Panduro tycker jag! Kram

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin