tisdag 20 november 2007

Oops i did it again...


... satt halva kvällen med ett kort. Ett beställningskort dessutom. Till en Hugo som ska döpas. Det blev minst sagt lite smäktande, vet inte riktigt var det kom ifrån, smäktande är inte ett ord jag vanligtvis förknippar med mitt kortmakeri. Fast på något sätt tycker jag ändå att designen är lite ynglig, det kryllar ju inte alldeles av dekorationer. Jaja. Kortet är inspirerat av ett antal liknande på nätet. Mallen finns här, men jag tyckte att den var lite väl bullig och gullig och stramade till den lite.
Frågan är bara den, om man beställer ett handgjort kort kanske man vill att det ska framgå att det är gjort speciellt till den personen. Alltså, bör det stå "Hugo" nånstans på framsidan? Och i så fall var??? Att det är ett dopkort tror jag framgår, så att skriva "på dopdagen" är (nästan) uteslutet.

Får ta med kortet till jobbet imorgon och se om det får godkänt som det är. Alternativt fundera ut en plan B, typ en liten tag eller namnskylt man kan sätta på vid behov.

1 kommentar:

Malin sa...

Jättesött, du är så mångsigig Yngla. här kan man hitta lite av varje, sött, tufft o coola grejer. Kramis!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin