fredag 16 november 2007

Scrappad kakelplatta


Efter ha sett flera bloggar från andra sidan Atlanten (tex denna) med olika sorters scrappade kakelplattor var det min tur att försöka. Så igår inhandlades kakelplattor på Bauhaus... Min plan var att handla tio styck, men jag gick därifrån med 96 stycken... Man kunde nämligen bara köpa en kvadratmeter i taget :)

Tyvärr har vi ingen flådig fotoskrivare, men man tager vad man haver och efter lite mixtrande lyckades jag skriva ut ett hyfsat foto på vår gamla laserskrivare, på silkespapper, som sedan limmades på kakelplattan med decoupagelim. Några lager ytterligare decoupagelim målades på och jag blev faktiskt riktigt nöjd med resultatet.

Jag gjorde också ett försök att skriva ut på mulberrypapper, vilket gav en extraeffekt som blev rätt lyckad. Sista försöket var att färglägga bilden med distresser innan den limmades på plattan. Det blev också rätt kul, men eftersom de sista teknikerna var på någon annans barn vill jag inte lägga upp dem här. Så mer bilder kommer, det kan jag lova!!!

Nästa projekt blir att försöka få till några snygga ramar eller penslar i photoshop...

Bilden blev inte så bra med blixten, men jag tror att det går att få ett hum i alla fall...

4 kommentarer:

Sanna F sa...

Så himla fint!!!!!!

Johanna "fiffinurlig" sa...

Men gud vad fint och fiffigt :-) Har du tänkt ha dem som tavlor eller som kakel någonstans?
Rejäl liftvarning på detta!

Marika på Odlingspyssel sa...

WoW! Vad häftigt! När jag får kolonistuga så ska jag definitivt göra det här! Hur fick du utskriften på silkespappret att bli bra? Skulle vara jättebra att veta det :)

Malin sa...

Underbart, så fint! du har så mycket kul o annorlunda idéer. Kram Malin

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin