söndag 4 november 2007

Yngla sjunger meningslöshetens lov!!!


Älskar min hobby! Älskar att sitta i timmar och pula med någon menlös detalj som mottagaren aldrig lägger märke till! För det är ju det bästa med pysselhobbyn; det blir inte så mycket skrot kvar hemma eftersom allt (nästan iaf) man gör ges bort till intet ont anande släkt och vänner...

Dagens pyssel är något så knäppt som en burk konserverade pepparkakor (!)

Detta är också från underbara bloggen Paper Pleasing Ideas, fast jag har inte riktigt fått till slutklämmen än. Jobbar på det.

Man tager alltså en konservburk (helst med ring i locket), tömmer den i fel ända, fyller med något skoj, klistrar tillbaka botten (det var just det jag inte fick till så bra. Hrmf!) och sen dekorerar man så bra man kan. Sen ger man bort den.

Ibland undrar man hur man överhuvudtaget överlevde innan man visste att det fanns konserverade pepparkakor...

Jag har ett ännu meningslösare pyssel på lut. Får se om det blir idag eller ngn kväll i veckan.

4 kommentarer:

Marika på Odlingspyssel sa...

Jag tänkter precis som du! Tänk om jag skulle ha kvar allt jag pysslat, då skulle lägenheten vara än mer överfull :)

Petraso sa...

*ASGARV* man blir inte annat än GLAD när man besöker din blogg!!!!!

Pössar på dig!!!

Kakan sa...

Sö söt! Konserverade pepparkakor är det man måste ha!

Malin sa...

Älskar att titta på dina underbara skapelser! sån fantasi o så mycket kul, man blir glad här! Konserverade pepparkakor....hihi KRAM

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin