söndag 30 mars 2008

En burk konserverat ljus!

I vanliga fall behövs inga större verktyg för en papperspysslare. För dagens projekt gick det åt både en plåtsax och en bågfil! Dagens projekt var nämligen att åstadkomma en burk konserverat ljus! Förlagan såg jag på Instructables i höstas och sedan dess har tanken legat och pyrt i bakhuvudet...
Frågan är om det är en altrad solcellslampa eller en altrad glasburk :)
Det här är ju bara så användbart! En glasburk med gummitätning (IKEA 10 kr!)som man har fyllt med ljusaggregatet från en solcellsträdgårdslampa (min från Rusta)! Eftersom burken är tät (även regntät) kan men sedan placera den där det passar och vid mörkrets inbrott tänds den som genom ett trollslag.
Den första burken kommer att bli nattlampa i sonens rum. Den står i fönstret och laddar på dagen, och tänds på natten.
Sen kan jag tänka mig ett antal på uteplatsen, en eller två gömda bland växter eller i princip var som helst!

Burken i dagsljus

Burken i mörker

2 kommentarer:

cardsofmariablog sa...

WOW!!! Vilken läcker sak! Vad du är duktig och kreativ =0)

*vink vink*
Maria

Snurklan sa...

Åh va läckert! Det var verkligen en rolig idé... hoppas hoppas vi vinner budgivningen på radhuset så att jag får en anledning att göra något liknande.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin