fredag 14 mars 2008

Snurriga kort...



Jag har varit på kurs i veckan och pysselabstinensen har varit svår... När det blev för svårt att hänga med i föreläsningarna (= yngla var alldeles för trött) satt jag och klurade ut hur man gör snurrkort!

Tekniken är enkel, man använder en blompinne av stål och limmar på motivet. Sedan fästs den på lämpligt sätt i kortet, det ena (grönt)i en ram av papper och den andra (blått) i en fastlimmad pärla. Pärlvarianten blev det bäst snurr på när man blåser, men den stora pärlan gör det svårt att skicka kortet i vanligt kuvert. Kan ev funka med mindre pärla eller med ngn annan teknik (kanske inget alls?), men för tillfället är jag för trött för att fundera ut ngt mer...

5 kommentarer:

uve sa...

Häftiga kort, måste testas någon gång när jag får tid.

DesignAnnique sa...

Vad häftigt det är! Men det är nog ett kort som får lämnas över, vilket är perfekt när man ska på kalas eller bröllop... snacka om att ens kort kommer synas i mängden! :-)

Kakan sa...

Men så fiffigtoch så fina.
Jag ska nog ta och COSA eller vad det nu heter.....

Marie sa...

så läckra!

petraso vännen sa...

Wow yngla nu har du gjort det IGEN!!! alltså överträffat dig själv i finurlighet.....

kramisar

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin