onsdag 23 april 2008

Ett helt annat sorts pyssel...


Jag vet inte varför, men jag har fått ett husligt ryck senaste veckan. Det innebär inte att det Ynglska palatset är städat, men diverse udda matlagningsbestyr har ägt rum...
I fredags lagade jag och barnen smör. Yngla har inte gjort det sedan dagistiden, och jag kan berätta att det är INTE fem sekunder mellan den perfekt vispade grädden och smör, som jag alltid trott. Att vispa smör tar tid.
Men det roligaste köksbestyret ägde rum ikväll. Jag har lagat mozzarellaost! Efter en fantastiskt bra bruksanvisning har jag lagat en sats mild mozzarella som både smälter och smakar som den ska. Den har dessutom den där härligt trådiga konsistensen. Mmmm. Ska nog ta med matlåda till jobbet imorgon...

1 kommentar:

petraso sa...

Du är då helt tossig underbaraste ynglet på denna jord du är ju helt otrolig på hittig........

Pussar från mig Söta du!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin