lördag 12 april 2008

Piratpresent


Sonen ska på sjuårskalas till en piratintresserad dagiskompis. Presenten får bli en skattkista med tillhörande påse. Vad som ska finnas i påsen är än så länge en öppen fråga...

Skattkistan är gjord av en pappkista som målats med ljusbrun akrylfärg. Grungeboarden är även den målad, med guldfärg. Efter att allt torkat limmades grungeboarden på asken med scrappy glue. Sen gnuggade jag ut rätt friskt med svart akrylfärg med fuktig trasa. För att få det riktigt "smutsigt" runt chipboarden fyllde jag i kanterna med pensel med samma färg och gnuggade lite extra. Som en lat pirat tänker jag mig, efter att han har grävt upp en liten skattkista *ler*. På namnskylten har jag stämplat och embossat piratens initialer. I grungeboardens hål har jag limmat fast lite blingstenar. Lite bling är aldrig fel!!!

Påsen är dubbelsydd utan synliga sömmar. På en lös tygbit har jag embossat piratens initial, chalkat och limmat fast på påsen. Nyckeln är även den grungeboard som målats i guld, gnuggats med svart färg och limmats fast.

4 kommentarer:

ulrika_m sa...

Helt underbart! Kan inte bestämma mig för vad jag gillar bäst, skattkista eller piratpåse. Båda som kombo kanske. Tack för beskrivningen, den kan nog komma väl till pass så småningom! Kram till dig och ha en skön lördagkväll!

Tette sa...

Tack för din snälla kommentar i min blog - klart du får lifta allt du vill!

Petraso sa...

You rock!!!!!

Anonym sa...

Var får du allt ifrån? Fantasi har du gott om och har alltid haft. Jaäätefint, fast jag är ju jävig...
Mor

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin