lördag 21 juni 2008

Egg basket

The kids are off to their grandparents for one week and I´m busy at the sewing machine. This morning I realized if several people are going to have breakfast at slightly different times some of them are due to have cold eggs. Hence this little egg basket (Ägg means eggs in Swedish). I usually do not like items this specified, but I noticed there are different rules if you make them yourself :)

Barnen har åkt till farföräldrarne för en vecka och jag har suttit klistrad vid symaskinen. I morse insåg jag att om flera personer äter frukost vid olika tillfällen kommer någon att få kalla ägg. Därav denna lilla äggkorg. Egentligen gillar jag inte saker som bara har ett användningsområde, men jag har märkt att detta inte gäller saker som man gör själv :)

3 kommentarer:

Petraso sa...

Du rockar fett söta du!!!!

Va barnfritt vilket pyssel tillfälle och va skönt för barnen att bli mammalediga..... ;)

Anonym sa...

Å jag har också barnfritt en vecka :)
/Kakan

petraos sa...

Har gjort perfekta brön... kolla min blogg söta du...blev tårtinspirerad hos dig....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin