måndag 4 augusti 2008

Hardback homemade book

I´v been reading this Instructable over and over again the last months and this weekend I was finally prepared for actually making a hardback handmade book. It was quite fun and I´ve got plans to make another one with embossed text on front. I realized I have to use another kind of glue on the insides, my white glue contained too much water and the pages got wrinkels...



Jag har läst denna Instructable om och om igen senaste månaderna och nu i helgen kände jag mig redo att göra en alldeles egen handbunden bok. Det var rätt kul och mitt nästa projekt blir en bok med embossad text på framsidan. Jag upptäckte dock att limmet jag använt innehöll för mycket vätska så att sidorna i boken blev lite vågiga, men till nästa bok skall inhandlas gummilim.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack. Mor

ulrika_m sa...

Ursnygg! Både den här och den du visade på scrappiz. Men hur resonerar du om klister? Vad är gummilim? Letar själv efter bokbindarlim för att använda typ till pärmar och liknande, inbillar mig att det borde vara perfekt och inte göra pappret vågigt. Det är en riktig klisterdjungel "out there"!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin