onsdag 3 december 2008

Stencil painting

This is a rather simple way for a non-artist to make a fairly nice painting. It´s quite time consuming though. I used this Instructable as a guide, but roughly divided the picture into four and printed onto four A4 printer paper ( as the size is app 12" square). Cut away the black parts and used the printer paper as a stencil on a canvas using black acrylic paint. I kind of like the end result. The burning questing right now is "to give or not to give"


Det här är ett ganska enkelt, fast rätt tidskrävande, sätt för en icke-konstnär att måla en rätt skaplig tavla. Förutsatt att man gillar denna typ av konst, vilket jag råkar göra :)
Jag använde denna Instructable som bas, men delade fotot lite slarvigt i fyra delar som printades ut på varsitt A4. Det svarta på pappret skars ut och sedan använde jag papprena som schablon på en 30x30cm canvasduk. Jag använde svart, matt akrylfärg. Jag blev rätt nöjd med slutresultatet, får försöka göra en till på sonen...

1 kommentar:

Anonym sa...

To give. Mamma

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin