söndag 11 januari 2009

Fabric book cover

I enjoy making book covers for the kids school books. This time I wanted to try something new, so I made a fabric book cover. The print is sort of a favourite right now. The construction is really simple, just folding and sewing. I added some cardboard for stiffness. The letters are cut using my sissix sidekick font Noveau using freezer paper technique.


Jag gillar att slå in barnens skolböcker på olika vis. Den här gången ville jag förnya mig lite, så det fick bli en inslagning i tyg. Tyget är en favorit för tillfället. Konstruktionen är mycket enkel, bara att vika och sy. Jag satte i en kartong på båda sidor så att den blev lite styvare. Texten är utskuren med sissix sidekick, typsnitt Noveau i fryspapper och sedan schablonmålad med textilfärg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kanske att jag kan ta med en skolpärm och få den "inslagen". Mor

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin