söndag 29 mars 2009

I didn´t mean to...

I was just putting away the fabric on our dinner table and somehow this dress just made itself. I have had this picture in my head since I bought these pieces of fabric a few days ago. Today I was on a four-hour bustrip and the finer details was ruled out.
Tomorrow I will know if it suits her and if the blackness is accepted...

I think I will make another one, slightly larger (lol) for me...



Jag hade inte planerat att sy ikväll, bara att städa lite på mitt tygbelamrade matsalsbord... På något sätt blev denna klänning till. Bilden har jag haft i huvudet sen jag köpte tygerna för några dagar sedan och idag på en fyratimmars bussresa fick jag detaljerna klara.
Imorgon får jag se om den passar henne och om svärtan i klänningen får godkännt...

Jag tror att jag gör en till, några storlekar större till mig...

2 kommentarer:

The 80's Me - Miss CutiePie sa...

Himla läcker klänning!
Hur snyggt som helst.
Haha och hur den bara blev till, hur bra är man inte då?? :)

wikit sa...

Jag är imponerad av hur du går från idé till handling! Den kommer säkert tilltala fröken....:)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin