onsdag 22 april 2009

Gamle Brask är ute och går...


Vill bara börja med att säga att det här är Inte Min Stil. Blommigt. Brokigt. Orange. Hu!

Det var brasklappen.

Men något med detta tyg fick mig att få fullständigt glädjefnatt och jag var helt enkelt tvungen att göra något av det.

Valet blev ett par clamdiggers (heter det så fortfarande???), enklast möjliga modell med vikresår i linningen (visar aldrig den för nån ändå). Mönstret fick inte riktigt plats på min lilla meter, så byxorna förlängdes med en bred dubbelvikt fåll (eller mudd som maken kallar allt som sticker ut från huvudtyget *skratt*).

Längtar efter sommaren. Får de om jag vågar ha dem på mig...

vikresår in action, mycket trevlig uppfinning!

5 kommentarer:

petraso sa...

Dom var ju ursnygga! och ett starkt färgat linne till och du är redao för sommaren

Anonym sa...

Är det dags att åka till tygaffären snart? Anita är jättesugen.
Jag tyckte byxorna blev bra. Känner på något sätt igen dom som något jag sytt själv i min ungom.
Mor

Eivor sa...

Jag ser oxå en viss likhet med byxor jag haft. Mina var hallonröda med gula blommor.

Nette sa...

kul att du hittade till min blogg, vilket ledde till att jag hittade din urtjusiga!!! Du fixar massor med kul grejer

LillaBarn sa...

Klart du ska ha dem på dig, de är jättefina!! Du har nog rätt angående tränset (eller vad det nu kallas), med fakta i hand så ser det ut som sömmarna ska förstärkas... Tack!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin