torsdag 21 maj 2009

Back to basic...



Det var med vimplar som hela syintresset kom vältrande tillbaka igen för något år sedan. Och det är så underbart rogivande att sy dessa små sötnosar.

Modellen är samma som den jag började med, men jag har börjat med att fodra dem med oblekt bomullstyg, vilket är roligt eftersom även mindre stuvar räcker ganska långt.

Det är ganska enkelt, man ritar en mall som man gillar, klipper ut bitarna i tyg + fodertyg, nålar, syr, renklipper och vänder. Sy ett dussin, tag en snedremsa som är lagom lång, nåla, nåla och sy.

Lite pyssel men riktigt roligt. Och konstigt nog är det alltid den senast sydda som är favoriten!!!

2 kommentarer:

petraso sa...

Åh detta har jag länge planerat att sy undra om jag ska köpa tyg i dag...... Kanske man kan ha på sitt födelsedags kalas;)

Retro Elephant sa...

Verkligen kul att du ville delta i min tävling på bloggen :)

//Lina

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin