måndag 1 juni 2009

Dagens skörd...


Förutom att jobba har det idag hunnits med lite relevanta saker, dvs jag har hunnit sy lite.

Det blå flodhästtyget är kanske inte direkt någon nyhet längre, men jag har blivit nykär i de små gosiga flodhästarna. Sonen också tydligen, för när jag föreslog tröja i ett annat tyg erbjöd han sig chevalreskt att byta till detta...

Jag satte på vita ärmar, tyckte att det blev lite dystert med helblått.

Linnet är ett första försök till ett eget mönster till dottern. Jag har lärt mig massor på experimentet, och nästa linne, som antagligen även det kommer att sys i det kära flodhästtyget kommer antagligen att kunna bäras dagtid. Detta blir reducerat till top i pyjamas.

En till nyhet med linnet är att fållen nedtill är sydd med trestegssicksack. Jag har ingen riktigt bra fållsöm på min gamla maskin, och tvillingsömmen har en tendens att spricka efter ett tag trots ivriga försök att anpassa trådspänningen. Så efter lite industrispionage provade jag detta vilket faktiskt blev en höjdare.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin