måndag 20 juli 2009

Alla dessa småsnuttar!!!


Dessa underbara små småsnuttar man har kvar från olika syprojekt och inte vill kasta borde gå att användas på nåt sätt...

Mönstret är mitt eget, anpassat efter ett par befintliga trosor. Dessa tre syddes rekordsnabbt i rask följd à la löpandebandprincipen. Jag är ju barnsligt förtjust i att optimera processer och tex resåren syddes på alla tre trosparen i ett svep, oklippt.

Dottern är fortfarande nöjd med hemsytt. På något sätt verkar attityden till hemsytt ha förändrat sig betydligt från min egen barndom och både dottern och hennes klasskompisar är mycket positiva till mina alster. Jaja, men får njuta så länge det varar.

Men snart är det över. Dottern fick sy en egen kjol för nån månad sedan och fick blodad tand. Åtta år gammal. Yngla är stolt som en tupp!!!

3 kommentarer:

Petraso sa...

Vill Se Dotterns Kjol!!!

Vilka Läckra Trosor... ynglas undisar Är väl varumärket.... Hiii lite skojigt att du gillar löpande band principen? men det är väl för att det är så olikt Hur du kännar dit Dagliga bröd..... Hiiiii

Du Får Göra Trosor och linnen till Kalas presenter ?

Kramis

Anonym sa...

Ett par trosor till Nene! Ja, varför inte. Mor

DesignAnnique sa...

Vilka söta trosor! Får nog ta och ge mig på det någon dag... för nu har symaskinen åkt fram, med inspiration från Yngla! Fyra par långa tights och ett par korta tights till dottern har det blivit på ett par dagar och det ger mersmak. :) Trosor borde jag ju klara av också, trots allt kommer Design-delen i mitt namn från den tiden när jag designade och sydde Barbiekläder så SÅ svårt ska det väl inte vara att klippa sönder ett par trosor för dottern och använda som mönster. Tror dock inte jag ska använda velorsnuttarna till det :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin