torsdag 23 juli 2009

Howdy partner!


Till helgen vankas poolparty med tema western och indianer för tjocka släkten. Jag tror inte att någon kommer att direkt klä ut sig, men bestämde mig ändå för att sy en lite westerninspirerad skjorta.

Mönster från Weekend sewing. Skjortan är något smalare än originalet och en aning längre (svårt att tro, men det är sant. Storlekarna är som sagt en aning udda). Jag sydde halsringningen lite annorlunda för att kunna trä i snoddar med tofsar på. Paisleytyget är ett fynd, en stuv för halva priset!

Så denna skjorta, jeans, och nåt i håret. Sen är jag rustad!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha ska man anta utmaningen. Blir svårt att bräcka. Sambon har letat fram en hatt.
Jag är så himla stolt över dig min äldsta dotter. Mor

Anonym sa...

Howdy själv. Blusen är rackarns så söt för en cowgirl på poolparty :)
/Kakan

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin