tisdag 21 juli 2009

Retrotyg...


Jag måste erkänna att jag inte är alldeles inne på retrosvängen ännu... Visst finns det mycket snyggt out there, men att rota bland gamla lakan på myrorna... Näe, inte än. Kom igen om ett år eller tre så har jag nog också fattat galoppen dock.

Detta retrotyg är från Jofotex och är enligt uppgift från slutet att 70-talet. När jag handlade där häromdagen med kompis Kakan (hej Kakan!!!) fanns denna ynkliga meter och inte en gnutta mer.

Efter massa pysslande och pysslande skapades denna tröja. Jag är återigen jättenöjd, även om det finns en massa skavanker på den.

Det är faktiskt himla kul att göra egen design och inte bara vanliga enkla tröjor med muddrullå i halsen. Därmed inte sagt att det är trist att göra sådana heller.

Som liten avslutning blev det ett litet broderat hjärta på ryggen. Del hela gav mersmak...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg, kan jag börja fråga efter yngladesign i min klädbutik. Mor

Anonym sa...

Hej Yngla!
Mkt söt och ännu snyggare IRL
Odd Yngla är på G ;-)
//Kakan

Petraso sa...

Jepp odd yngla är På G säg till när du börjar sälja så Står jag i först i kö!!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin