tisdag 18 augusti 2009

Färgsprakande till maken!


Åh, vilka färger! Åh, vilka kombosar! Marinblå bas, marinblåa ärmar och - hör och häpna - marinblå halsringningsmudd!

Nej, maken är inte överförtjust i alla söt-töntiga retrotyger. Funderade lite på att vara djärv och sätta en vit halsringningsmudd, men valde det säkra alternativet.

Nederkanten på t-shirten ser lite skum ut, jag är medveten om det, men det är en speciallösning till min unika man...

Vi får se om nästa tröja blir marinblå eller möjligen djärvt svart... Eller möjligen man kan lura på honom en gul flodhästtröja med brun mudd *funderar*

3 kommentarer:

Petraso sa...

när jag såg rubriken trodde jag det var kalsonger du sytt......

Vill han inte ha något märke på.... eller annanfärg alls...den ser lite blå ut..... röstar för annan fär g på muddarna på nästa.... ja piffa upp gubben....

Wikit sa...

Ha Ha, det låter som en annan man jag känner...min!

Heimlaga sa...

han får ju vara glad att han får något hemsytt alls! Min man brukar inte få annat än pyjamas...
Appropå att fålla med hålsöm: Man tar ett stygn om trådarna i utdragssömmen, och sen ett stygn ca två trådar åt sidan. Det är detta stygn man vid fållningen syr genom den vikta fållen. Riktigt behändigt faktiskt! Verkar hålla för maskintvätt också, redan testat...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin