söndag 2 augusti 2009

Jeans!


Jag vågade... Att köpa jeans kan ju vara nog så besvärligt och att sy kändes ganska mycket som att köpa grisen i säcken. Men man måste ju prova i alla fall tänkte jag.

Modellen är crazy daisy jeans från Ottobre design 4/2009, förlängda till fullängd. Av någon orsak är folket på Ottobre oerhört förtjusta i buxor med 3/4 längd, vilket jag inte tycker funkar så bra under vinterhalvåret.
Dekorationsfrans och kontrasttyg

Dotter blev nöjd och jag också. Planerar redan för en uppföljare, men sonen ska få ett par byxor först.

Och ja, mamma, byxorna ÄR färdisgsydda. Det fransiga på fickorna ska vara där :)
Söta stråveck över bakfickan

När byxorna blev klara skrubbades de med såpa och rotborste för att få dem lite lagom nötta. Tror att jag kommer att upprepa behandlingen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Färdigsytt! Ja det kan väl diskuteras. Jag förstår att dottern blev mycket nöjd. De är söta. Förr hade jeans en viktig funktion, slittåliga. Nu är de t o m söta. Mor

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin