fredag 21 augusti 2009

Läsårets första skolbok...


Dags att klä skolböckerna igen... Fast jag ska inte klaga, jag tycker att det är rätt kul.

Jag började förra läsåret med att klä dotterns skolböcker i tyg, med varierande resultat. I år blev det en mycket enkel lösning, men faktiskt den bästa hittills.

Fågelformen är lånad från Stoff och Stil, ögonlocket är broderat med lintråd. Fågel är klippt i en liten velourlapp, sen har jag strukit på ett lager vanlig vliseline och sedan ett lager vlisofix innan jag strukit den på plats. Sen syddes den fast med en gles sicksack.

Det blommiga tyget är även det från Stoff och Stil och är fortfarande en klar favorit.

2 kommentarer:

Wikit sa...

Vilken bra idé, det ska jag tänka på när mina barn kommer med sina skolböcker :)

Rumpetuss sa...

Du är så duktig Yngla!! Blir sååå inspirerad!! Kram från Rumpetuss

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin