måndag 31 augusti 2009

Något till Yngla



Det fick bli ett till försök på "Summer blouse" från Weekend sewing. Lite förändringar fick det bli, det blev roligare så :)

Sytt i det härliga trädtyget från Stoff och stil, som tyvärr var svårt att fånga på bild. Rätt nyans ska vara något i den här stilen:
Bild från Stoff och stil

Mönstret fick spexas till med en knappslå (håller fortfarande på och lär mig, och tycker nog att det går framåt på knappslåfronten). Knapparna är från en gammal tröja som syddes om till dockkläder för ett antal år sedan vilka som sorterades bort som oanvändbara för några dagar sedan... Knapparna togs dock tillvara.


Vidare fick det bli knapplösa manschetter i ärmarna(måntro om det heter så???). Har aldrig sytt sådana tidigare, men tycker att det blev rätt snyggt.


Efter mitt lapptäcke har jag fått en ny tilltro till min förmåga att sy för hand, så snedremsan i halsringningen fick faktiskt bli handsydd för att slippa synliga sömmar.

Det är bara det att blusen ser ut som en pyjamasöverdel. Men det kanske man kan sätta sig över *skratt*

1 kommentar:

Johanna sa...

Fin, men inte min smak. Syster

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin