torsdag 20 augusti 2009

Nyttan av ett bra grundmönster...



Det fick bli ännu en till top av favoritmönstret. Denna gång med knappslå i halsen. Tyvärr hade jag lite för lite tyg för att ärmarna skulle få den längd jag ville ha, men det löstes med en bred mudd in nederkant. Tror faktiskt med facit i hand att den lösningen blev bättre än den jag först tänkt.

Tyget är återigen en stuv jag köpt på rean i juli. Mudd från Stoff och Stil.

Faktum är att jag haft samma grundmönster till:



(landskapströjan)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt med mudd. Ja, det blev lyckat. Mor

Kaja sa...

Absolut. Jag har sett andra som har gjort tröjor efter samma mönster som jag själv har gjort och de liknar inte mina ett dugg. Mina liknar varandra litegrann i alla fall...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin