söndag 2 augusti 2009

T-shirt eller pyjamas?


Jag tycker pyjamas, maken t-shirt. Fast den är ju rätt söt. Lite härligt retro-70-tals-töntig. Fast på ett bra sätt!

Kortvinkeln är lite skum. Tröjan är helt rak och faktiskt ganska smal. Det var faktiskt rätt lätt att få till en skaplig v-ringning, ska använda den tekniken fler gånger.

Jag har (med ynglamått) enorma mängder av tyget. Kombinationen stuv, halva priset samt otroligt övertygande säljare var oemotståndlig. Skulle alltså kunna sy ett lakan i trikå (låter inte det skönt?) till sonen, ett antal tröjor (eller om det nu är pyjamas trots allt), kallingar lång och kort med mera med mera...

Jag som lovat mig själv att aldrig sätta på barnen långkalsonger i bomull. Nåja, man kan väl ändra sig... Ska bara leta fram nåt snyggt mönster så att de ser lite killiga ut.

3 kommentarer:

Petraso sa...

Vad har dina barn långkalsoner i YLLE? Super snygg T-shirt.... kan tänka mig ett par Tights till yngla i detta tyg??? hade jag själv velat ha!!!

LillaBarn sa...

Snyggt med v-ringat!!! Har inte lyckats klura ut hur man får till det snyggt, det blir aldrig rätt längd på mudden tycker jag...

DesignAnnique sa...

T-shirt tycker jag, definitivt :) Och jag störtgillar tyget, det funkar ju både till killar och tjejer!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin