tisdag 29 september 2009

Hans första alster...

Mycket stolt skräddare...

Måste få visa sonens allra första alster på symaskinen... Ett förkläde i vaxduk, med resår i stället för knytband.

Vi mätte tillsammans och ritade upp formen på vaxduk som sonen klippte ut. Sedan fick han sy fast resåren på symaskinen. Pedalen var mycket intressant, att gasa är ju alltid lika kul :)
Han var mycket stolt över hur fort han kunde sy till min stora förskräckelse. Men jag måste medge att han var mycket säker på sitt gasande, så nån nytta har vi kanske haft av bilspelen...

Med facit i hand kunde man kanske valt att låta resåren gå på framsidan så att de mindre snygga sömmarna maskerats lite. Ett annat alternativ är att sy knappar på förklädet (för hand, mindre adrenalinkick för känsliga mammor på det viset) och använda knapphålsresår. Tror att jag provar det nästa gång.

Bakifrån. Gillar resåren, ingen knytning som går upp mitt i bullbaket...

1 kommentar:

Rumpetuss sa...

Du har lärt dina barn bra =) du är såååå duktig, är så imponerad att du till och med syr trosor!! Jag får kanske prova att virka ett par =) //Rumpetuss www.rumpetuss.blogspot.com

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin