måndag 28 september 2009

Mera underkläder...



Trosförrådet behövde fyllas på... I senaste numret av Ottobre design fanns ett trosmönster jag ville prova.

Trosorna är sydda i en tunn vit trikå jag köpt som stuvbit (och bla fodrat bebisfilten med). Benresåren är två olika sorter, den ena från Jofotex (tror jag) och den andra från Bibbis textil.
Midjeresåren är även den två olika, den kritvita är från Stoff och Stil, den lite mer benvita (för den vita tog slut *sur*) minns jag inte varifrån den kommer.

Det är himla kul att sy underkläder. Snabbt går det (mindre än en timme för alla fyra) och det blir faktiskt förvånansvärt bra. Just det här mönstret kommer jag definitivt att använda igen. De hade fått till något otroligt finurligt på skärningen över baken som gjorde att de satt perfekt!

För er som vill prova finns en finfin beskrivning här. Eller i Ottobre 5/2009.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ska genast tipsa faster G.
Mor

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin