onsdag 30 september 2009

Pyjamas för kallt klimat...


Dotra och jag ska på äventyr i höst, London hägrar på novemberlovet, bara hon och jag.

Då är det ju det där med centralvärme. Har hört att det inte är så inne i Storbritannien, så det är bäst att rusta sig.

Pyjamas är inte dotters grej direkt. Det ska vara nattlinne, ja överhuvudtaget klänning/kjol så långt det bara går. Så denna pyjamas är sydd med det i åtanke.

Byxorna är i flanell som egentligen skulle bli pyjamas till Yngla, men en viss felräkning ledde till att det var alldeles för lite tyg... Mönstret på byxorna är från Weekend sewing.

Överdelen fanns i mitt huvud när jag skulle somna häromnatten. Med volangade (kul ord!) ärmar (med resårtråd i undertråden), fusksprund med spets och klädda knappar. Det fick bli en knäppning på axeln eftersom jag prompt ville ha kandband/snedremsa i flanelltyget runt halsringningen.

Närbild på fusksprundet. Med spets och klädda knappar. Dottern blev nöjd trots frånvaron av klänning.

1 kommentar:

Anonym sa...

Komplettera med raggsockor och en tröja över pjamasjackan. De har endast enkla fönster i England.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin