tisdag 27 oktober 2009

Inte haut couture men ändå...


Vill ändå dela med mig av dessa söta trosor till dottern. Det är så kul att sy underkläder att jag passar på att missionera lite.

Efter en djupdykning (nåja, egentligen tämligen grund) i tygrestförrådet hittade jag tre små tygsnuttar i lagom kraftig (dvs tunn) bomull med stretch.

Och fort ska det gå. Jag syr dem bokstavligt talat på löpande band, har som mål att lyfta pressarfoten så lite det går. Så här gör jag:

1. Syr framsömmen på grenen på alla trosorna i rad. Klipper loss dem från varandra.

2. Syr baksömmen på grenen på alla trosorna i rad. Klipper loss dem från varandra. Vänder rätt.

3. Syr resår på ena benöppningen, sträcker 25% manuellt, syr alla tre trosorna i rad. Klipper loss dem från varandra.

4. Syr resår på andra benöppningen på samma sätt. Klipper loss dem från varandra.

5. Syr ena sidsömmen på alla trosorna i rad. Klipper loss dem från varandra.

6. Syr midjeresåren på alla trosorna i rad. Klipper loss dem från varandra.

7. Syr andra sidsömmenpå alla trosorna i rad. Klipper loss dem från varandra. Klart!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin