lördag 31 oktober 2009

Sista smörjelsen...

Gamla maskinen som återuppstått som en fågel Fenix...


Jag fick ett mycket bra erbjudande igår. En sprillans ny symaskin med 30% rabatt. Och jag som har gnällt över min gamla maskin sedan jag återupptog mitt syintresse för något år sedan.

Det var ju omöjligt att motstå egentligen.

Av någon orsak letade jag upp min gamla instruktionsbok från -92 och läste igenom den igen. Och började skruva och olja lite enligt instruktionerna. Som en sorts sista (bokstavligen) smörjelse.

Och vad händer?

Den är fortfarande inte perfekt, undertråden har en tendens att trassla sig, men stygnen är jämnare, den går tystare och jag har upptäckt ett antal sömmar jag aldrig använt. Så på sätt och vis har jag fått en ny maskin redan. Knapphålen är fortfarande urfula, men hallå, tryckknappar är också knappar eller hur?

Så i stället för att spara 30% har jag sparat 100%. Och de 10000 jag sparat? Tja, tygförrådet är väl aldrig tillräckligt välfyllt, eller hur?

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin