torsdag 15 oktober 2009

Tyget som skulle räcka till allt...


Jag blev lite småförälskad även i de rosa pingvinerna, men beställde bara en meter av någon outgrundlig orsak. Denna meter blev det huggsexa om härhemma. Jag ville ha ett linne, sonen en tröja, dottern en tunika och jag och dottern varsin mössa.

Behöver jag förklara att det inte blev så?

Dottern vann dock dragkampen, och hade själv sett ut ett mönster, ett beprövat (men obloggat) från Ottobre 1/2009. Enligt skissen behövdes 1.35m, men det gick att ordna.

Blir nog lite fler pingviner vid nästa beställning. Om de finns kvar.

2 kommentarer:

Kaja sa...

Fint! Jag har en liknande på gång!

Jag köpte två meter och det var en himla tur det!

LillaBarn sa...

Superfint tyg, och vilken söt tunika... Vill också ha det tyget, men det kan jag ju forsätta drömma om...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin