söndag 11 oktober 2009

Vändbar mössa ( a series of fortunate events)


Sonen har fått ny jacka, apsnygg, svart med limegröna detaljer. Han är inte bortskämd med nya vinterplagg direkt, har mest fått ärva syrrans, men nu var det dags.

En ny jacka förtjänar ju en ny mössa, så klart killen skulle få en limegrön mössa till. Men en fransk bulldog på förstås.

Det var ju bara det att tyget inte räckte till mer än ett lager (och jag brukar vändsy mina mössor).

Leta, leta i syskåpet och fram kommer ett halvskumt tyg, randigt i svart och... svart! Perfekt till ett osynligt foder!

Eftersom fodret var mer än lovligt trist lekte jag lite med det utskurna negativet (i fryspapper) på fodertyget. Färgen är täckande textilfärg från Panduro och jag har målat med skumsvamp (som jag brukar) och tandborste (en ren).

Jag vet iallafall vilken sida jag tycker är snyggast. Vi får se var sonen säger när han vaknar imorgon...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ville du inte ha kommentarer på muddjeansen? Ja de gick väl an, eller som Johanna skulle säga. Snygga, men de passar inte min smak. Jackan och mössan, toppen. Insidan är snygg, men bäst är att den är vändbar. Mor

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin