måndag 9 november 2009

Den falska kossan!


Jag är rätt förtjust i koskinn, tycker att mönstret är urtufft. Har dock en viss misstanke om att korna också är skapligt förtjusta i sitt skinn, därav denna skapelse i falsk koskinn, aka tyg med kofläcksmönster.
Denna väst är alltså till mig, för en gångs skull.

Det guldbruna fodret tycker jag passade rätt bra till fläckarna.

Jag vågade inte stryka något nämnvärt på dessa syntetiska tyger, så för att hålla sömmarna isärpressade sydde jag en 3-stegs sicksack på fodrets sömmar.


Kotygets sömmar hålls på plats med dubbla stickningar. Ynglalappen fick denna gång sitta i nacken.


Denna skapelse är en slamkrypare vad gäller novemberutmaningen, tyget är inhandlat 31 oktober! Men enligt reglerna så ska man ju inte handla något nytt i november, så då borde det vara godkänt :)

1 kommentar:

DesignAnnique sa...

Det heter ensilagetyg här hemma :) Köpte mig en gång en jacka med sådant foder, i Holland på besök hos goda vänner. Herrn i huset ligger i soffan och vilar sig när jag pratar med min mamma och jag berättar om jackan med kofoder jag köpt. När jag lagt på frågar han varför jag har ensilage i jackan. "Öh, va" är nog närmast responsen från mig, varpå jag får svaret "ja, du sa ju det var kofoder i den..." Jag traskar ner för trappen, fortfarande småfnittrande, och berättar denna episod för min kompis. Hon garvar gott och undrar om maken hennes varit vaken, vilket jag ju förutsatt att han var. Det visade sig att det var han inte, och han tyckte det var superkul när vi väckt honom och berättat, han trodde knappt han kunde komma på något sånt. Sedan dess heter det ensilage-tyg :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin