måndag 16 november 2009

En hel outfit från tygförrådet...


Och ett behov av ny kamera... Det är löjligt svårt att få hyfsade bilder på sig själv i spegeln med min gamla digitalkamera. Tur att julen står för dörren (hint, hint, tomten!).

Novemberutmaningens mål var ju att använda det man har, så två tyger från hyllan, en gammal knapp och en gammal dragkedja gick åt. Samt ett gammalt välprovat mönster (byxan, från Burdatidningen) och ett nytt, oprövat(tröjan från AlltOmHandarbetes sömnadsmagasin, oktobernumret).

Jag blev rätt nöjd med resultatet, även om byxorna blev väl tajta. Kul det där, har nu sytt tre par inom en månad, samma mönster med tre totalt olika resultat à la Guldlock och de tre björnarna; ett par är för små, ett par för stora och ett par lagom.

Tröjan är jag lite osäker på. Läcker eller tantig? Skön är det dock, i ett härligt viskosjersey med trevligt fall. På bilden får man känslan av att det finns en mudd i nederkant, men det är bara ett veck som råkade bli när jag tog kortet.

2 kommentarer:

LillaBarn sa...

Jättefina tycker jag, och ingen tantvarning där inte!!

Anonym sa...

Mormor skulle också gillat tyget! Allt går igen. Mor

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin