tisdag 10 november 2009

Löparmössa...

Mössa modell brädåkare
Här kommer ett litet snabbprojekt, en mössa att ha över öronen när man tränar i höstluften.
Mönstret är eget, skapat på frihand. Mössan är lite högre än normalt så att man kan variera hur mycket man vill visa öronen :)

Så nu ser jag ut som en fransk inbrottstjuv när jag är ute och springer. En fransk inbrottstjuv i reflexväst...
Mössa modell fransk inbrottstjuv...

Tyget är en bomullsblandning från gömmorna som tidigare använts här. Funderar på att sy på en snutt reflexremsa om jag bara kan hitta den :)

2 kommentarer:

Linda sa...

Hej! Linda från Värnamo här (Britt o Siwes dotter) som hittat hit, träffade din mor förra veckan och hon tipsade mig om din blogg! Vilka fina saker du syr! Blivit inspirerad till tusen o syr just nu byxor i plysch till minstingen (6 månader) och planerar lite klänningar oxå! Hoppas allt är bra med er, försökte hitta en mailadress på bloggen men hittade ingen, skrev därför här istället. Kram Linda

Mojebarn sa...

Försökte hitta någonstans att ge en kommentar på senaste inlägget........men det funkade inte. Så jag skriver här istället.

Den nya outfiten blev verkligen jättebra!

/Mojebarn

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin