torsdag 31 december 2009

Barbiekläder var ju riktigt kul...


... nåja, om Barbie är en bra leksak eller ej kan ju diskuteras. Men onekligen har dottern ett antal som hon samlat på sig genom åren, och att sy till Barbie visade sig vara riktigt kul. Minimal tygåtgång, snabbt gick det och mönstren kan man improvisera efterhand.

Nästa plagg ut blev denna kappa/jacka i ylle. Kontrastsömmar i rött, först för att jag inte orkade byta tråd i maskinen och sen för att jag gillade effekten.

Fickor fram och kavajkrage. På det lätta sättet vill jag poängtera. Knäppning dissades av dottern, så kappan knyts helt enkelt igen med ett bälte.
Fickan

Till det hela en mössa i viskosejersey. Mössan är sydd på precis samma sätt som jag syr fullstorleksmössor.
Mössan och kragen. Kragen är uppvikt för att skydda mot kylan.
Och på benen pyamasbyxor, även de sydda samtidigt. Försökte mig på ett par jeans också, men de blev för smala tom för Barbie...

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin