fredag 11 december 2009

Julklapparna börjar bli klara...


Fast de flesta går ju inte att bloggas om. Och de flesta får jag erkänna, är köpta. Lite svårt att pyssla egna wii-spel. Lämnar det åt maken = datanörd.

Vilket osökt för oss in på dagens pyssel, nämligen ett laptopfodral. Mönstret kommer från trevliga boken One Yard Wonders, och även i originalutförande finns en hund med på fodralet, men inte min franska bulldog, och som gullig applikation på kviltat pastelligt sött tyg.

Tyget är ett jeanstyg, samma tyg på utsidan som fodret. Trycket är min gamla bulldogg (tja, inte min hund direkt, men ett tryck jag skapat tidigare). Tygfärger från Panduro.

Den ser oerhört sned och hemsydd ut på bilden, i verkligheten är den något mer förlåtande.

Sen kommer den nog aldrig att användas, men det är sånt man får räkna med!

2 kommentarer:

Heimlaga sa...

När jag tvärtittade på bilden(utan glasögon) tänkte jag att "det var ett snyggt bäddset!" Fast jeans skulle kanske inte vara det behagligaste tyget i ett påslakan. Men trycket skulle göra sig bra där också!

alvinea sa...

Älskar ditt bulldog-tryck!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin