fredag 5 februari 2010

Du har barnsliga kläder, mamma...


Jaha, då har man fått sin dom alltså. Av en nioåring, på det tionde. Fast hon medgav att jag passar i barnsliga kläder, så man får väl vara skapligt nöjd.

Ett tämligen barnsligt plagg är kvällens påsmössa, sydd i fina gröna tågtyget. Jag är mycket nöjd, dottern kanske har en kommentar eller två när hon får se den. Men mössan är iallafall min. Bara min.

På bilden sitter mössan på Yngla som fortfarande är en smula bloggblyg. Och de vita molnen i underkanten av mössan har visst råkat bli borttrollade på bilden.

Mönster: Eget
Tyg: Gröna tågtyget från Jofotex, fodrat med svart muddväv från Tygvaruhusets konkursutförsäljning

1 kommentar:

JuMel sa...

Härlig mössa! Så klart mammor oxå måste få ha lite kul kläder på sig, eller hur? Tack för kommentaren på min blogg, kul att du hittat dit!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin