tisdag 9 februari 2010

Lite darrigt...


För första gången har jag vågat mig på att sy en present till en vuxen utanför familjen. Lite darrigt känns det allt, även om mottagaren nog är den genuint snällaste människa jag känner.

Storleken är det största problemet. Mottagaren är något mer petit än vad jag är, om ni förstår vad jag menar. Dock fick jag ett uppdrag under sommaren att sy en elefanttröja till en slank väninna, så det mönstret har jag använt. Men lite läskigt är det allt.

Tröjan ser skumt flammig ut på bilden, men det är den givetvis inte irl. Jag valde en smal kantning i halsringningen eftersom detta ser mer diskret ut än mina vanliga.

Jag blev ändå rätt nöjd. Och vad mottagaren säger, tja, det märks inom kort.

Mönster: Eget
Tyg: Randigt Stoffåstil, svart halskant från Tygvaruhuset.

4 kommentarer:

JuMel sa...

Ser fin ut tycker jag! Visst är det svårt det där med storlekar när man syr åt andra, hoppas att den passar iaf!

LillaBarn sa...

Fin! Tycker det är svårt att sy barnkläder åt andra, och vuxenkläder vore ju nästintill omöjligt....

Hello sa...

Hoppas hon blev nöjd! Den ser fin ut!

Rumpetuss sa...

Hej! Som alltid gör du så fina saker!! Du har fått en award av mig!! Kram Rumpetuss

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin