måndag 8 februari 2010

Ogullig, i h-e heller...


Det var ju då dubbelkalas i sonens klass. Och ja, till slut föll jag till föga och letade upp (läs: Lät maken leta upp) skolkatalogen. Ena flickan verkade gilla rosa-gulligull (som jag!) och den andra verkade ha lite tuffare stil. Mina aningar bekräftades av sonen, så utmaningen blev att sy något ogulligt.

Svart, tänkte jag. Idiotsäkert. Men bara svart är ju lite trist, så jag råkade sy på lite volanger och en fuskknäppslå.

Och resultatet? Tja, jag tycker att det blev rätt gulligt, tyvärr. Skulle gärna ha en själv :)
Men, men. Det är iaf inte en av 25 plastleksaker.

Mönster: Eget, storlek 128 kanske?
Tyg: Svart jersey med lycra (som jag stundom kallar muddväv) och svartvitrutig bomull från Tygvaruhuset när de, ja, just det, gick i konken.

1 kommentar:

makrill sa...

Snygg tycker jag. Lagom kaxig!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin