onsdag 3 mars 2010

Dagens I-landsproblem...


Jag lider av ett litet I-landsproblem. Och vi talar litet här. Mycket litet.

När jag är i fjällen får jag skavsår på hakan av jackan.

Sådär, nu var det ur världen.

För att förhindra det detta år har ovanstående konstruktion sytts i all hast. Inget komplicerat, typ en kvadrat 50x50cm som syddes ihop till en cylinder och sen en gång till med ett vändningshål, vändes och sen några cm handsöm.

Jag vet att det finns liknande på marknaden och även att de har ett flådigt namn, men namnet minns jag inte.

Så ikväll har jag roat mig med att leka med denna strut på olika sätt. Som ovan, dvs slalomess/bankrånare (stryk det som ej önskas), som hårband, som halsduk eller som min favorit, som mössa där håret sticker ut, typ skorsten.

Tyg: Samma som denna tröja
Mönster: Enligt texten ovan.

1 kommentar:

Krajamaria sa...

Tycker nog det kan vara ett nog så stort problem med skav på hakan. ;) Det du sytt kallas, iaf där jag bor, för Buff. Hoppas den fungerar nu och inga skavsår uppstår! :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin