fredag 5 mars 2010

Får jag lov att presentera... Världens första korvryggsäck!


Barnen (eller iallfall korvälskande sonen) har uttryckt starka önskemål om korvgrillning i backen i fjällen. Och liksom Agaton Sax har jag funderat och funderat.
Jag törs inte ha på mig en vanlig ryggsäck när jag åker utför. Alldeles för många snören och tampar som kan fastna i ankarliftarna. Och att ha korv med bröd i fickorna kändes inte alldeles realistiskt.

Så därav denna korvryggsäck. Liten och smal, passar under jackan. Att man får ett utseende som påminner om Ringaren i Notre Dam då man bär den får man leva med. Eller dra upp hakskyddet lite mer så ingen känner igen en.

Från början hade jag planerat två remmar i kors på ryggen och även kors på bröstet för mesta stabilitet och rörelseförmåga. Det föll på att jag hade för lite band. I stället blir det den lite mer krystade konstruktionen med ett band som sneddar över väskans baksida och som man har snett över bröstet också. Lite som Miss Universum. För att inte korvryggsäcken då ska välta har jag fått komplettera med ett stödband. Jackan stabiliserar det hela också rätt bra.



För att inte skrämma känsliga läsare visar jag den inte på.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin