tisdag 16 mars 2010

Vårväskan


Förra året blev vårväskan något dyster. Årets vårväska blev i något karamelligare toner, nämligen gult och rosa! Konstruktionen är mycket enkel, kommer från Weekend sewing, vilket är en mycket trevlig bok där jag har sytt ett antal projekt. Jag piffade dock upp den en smula med ett magnetlås och en innerficka.


Jag tycker att axelremmen blev lite kort och kommer ev att sy en ny. Det var dock så tråkigt att vända den rätt att jag avvaktar några dagar.

Tyg: IKEA

Mönster: från Weekend Sewing

Övrigt: D-ringar, magnetlås och karbinhakar från Stoff och Stil

1 kommentar:

Helena sa...

Snygg väska! Letar själv efter ett bra väskmönster, bara jag hittar det perfekta mönstret så ska jag sy mig en vårväska jag med men det kanske lär dröja :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin