fredag 23 april 2010

Ännu en ubåt...


...fast denna gång till mig...
Tyvärr syr man ju alltid på kvällarna, och fotograferingen blir därefter. Men jag tror att både tyget och modellen är välkända vid det här laget.

Till mig fick halsringningen bli i vitt, ett fräscht sommartips jag fick av Linda och som jag blev supernöjd med.

Såg ubåtstyget som vuxentröja första gången (enda gången?) hos JuMel och föll direkt.

På denna tröja har jag gjort något mycket ovanlig för en yngla, nämligen använt tre olika färger på tråden! Vitt till ringningen, rosa till overlocksidsömmarna och slutligen orange till fållen. Inte min stil att fixa så mycket med en vanlig tröja, men jag är så kär i detta lovely tyg att jag verkligen ville få det som jag tänkt mig.

Mönster: Eget, storlek 44
Tyg: Johanna Ahlards ubåtstyg från Znok Design.

2 kommentarer:

Linda sa...

:D snyggt! det övertygar mig om att jag måste köpa detta tyget! bra att få se hur mönstret blir på lite större modeller, och nu jämför jag med barn då alltså ;)

Jenny - ZNOK sa...

Jättesnyggt! Jag har själv varit för feg att sy damkläder av tyget. Tur att det finns modiga människor.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin