måndag 26 april 2010

Man får piffa det man kan...


Denna kjol har snurrat i huvudet på mig hela dagen, så det var bara att sätta sig vid symaskinen så fort middagen var äten. Det är egentligen inget märkvärdigt med konstruktionen, men den är gjord till mina mått och sitter som en smäck!

Tyvärr ser en kort kjol i storlek 42 rätt opiffig ut när den inte är på. Typ fyrkantig. Men jag har piffat lite på insidan.

Det är ju rätt kul det där när kläderna är snygga på insidan också. I början av min sykarriär (hrmf, hör jag någon skratta?) tyckte jag inte att det var så himla kul att lägga tid och dyra tyger på att piffa på insidan. Men jag har fått ändra mig lite. Att piffa på insidan gör jag ju bara för min egen skull. En sorts privat lyx, ett sätt att ge mig själv en uppmuntrande klapp på axeln.

Så denna tämligen simpla kjol har fått fickpåsar och linning av lyxigt AnnaMaria Horner-tyg. Och två yngla-märken. Och tvättråd. Som om jag någonsin skulle tveka på hur den ska tvättas :)

2 kommentarer:

Krajamaria sa...

Så fin kjol du sytt! Gillar dina tankar om att piffa på insidan, för sin egen skull! :)

Krumitott sa...

Fin! Och sen kan du ju göra en kjol med innertyget som utsida, för det var så underbart snyggt!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin