onsdag 7 april 2010

Syskonmatchat!


Efter en period av sy- och bloggtorka syddes ikväll varsin tröja till ett syskonpar i bekantskapskretsen. Ingen speciell orsak, mer än att jag och deras mor ses alldeles för sällan och imorgon är det alltså dags.

Syskonmatchat är kanske inte var mammas dröm, men jag tycker att det är himla gulligt, fast kanske gulligast när inte kläderna är på samtidigt. Kul att sy var de iallafall, även om mönstret är gammalt och beprövat.

Eftersom jag inte orkade rita nytt mönster i mindre storlek till lillasyster fick två storlekar mindre improviseras fram. Kan ev vara för smått, vi får se imorgon. Av någon orsak blev halsringningarna inte riktigt som jag tänkt mig, men jag kompenserade genom att sy på en extra ynglalapp :)

Tyg: Jofotex
Mönster: Ottobredesign 1 (?) 2010, fast kortärmat.

1 kommentar:

JuMel sa...

Härligt våriga tröjor!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin