söndag 30 maj 2010

Snart sommarlov!

ett, två, tre, fyra

Jag brukar ha som mål på vårterminen att ge barnens fröknar en liten sommarpresent på skolavslutningen. Något enkelt, helst handgjort och inget dyrt. Mest för att få en ursäkt för att få pyssla lite med andra ord :)

Förra året fick de etsade glasflaskor med hemlagad saft och i år kommer det också att bli något ätbart, bild kommer så småningom.

I stället för att slå in presenten kommer de att ges bort i dessa små påsar med handtag. Jag har äntligen vågat mig på att prova Heather Ross underbara tyger med havsmotiv, så de två tygerna med vit bakgrund är hennes design. Det svartvitrosa är AnnaMaria Horner och svamptyget var i ropet för snart två år sedan, men jag hittade en rätt stor bit kvar i gömmorna *glad*
Så här ser påsen ut i hängande

Det är onekligen lite kul att massproducera. Jag sydde först en provpåse (fiskpåsen) för att testa designen, vilket tog ungefär lika lång tid som de sista tre tillsammans!

2 kommentarer:

Helena sa...

Vilka fina väskor! Ska bli spännande att se vad som ska läggas i väskorna.

Rumpetuss sa...

Superfina små väskor!! Och alla t-shirts du skapat på senaste! Men å andra sidan gör du ju aldrig något fult juh =) Kram

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin