måndag 28 juni 2010

Ljuvt åt den ljuva!


Jag såg något liknande häromdagen och var tvungen att prova och dessutom få användning av några fat quarters.

Modellen är enkel, fast jag lyckades givetvis sy fel iallafall :)

Modellen består av tre lager med 8 resp 12 resp 18 rutor som är 10 cm i överkant och 15 cm i underkant. 15 cm höga. Sömsmån tillagd i sidorna.

Jag använde 5 fat quarters, dels ur Heather Ross serie "Mendocino" och dels ur Anna Maria Horners serie "Good folks".

Och vad blev fel? Jo, trots allt mitt räknande blev det för mycket tyg i lager två och tre, så jag fick klippa bort några rutor på slutet. Misstänker att det berodde på frånvaron av sömsmån i över- och nederkant.

Längst ner en snedremsa och upptill en påsydd kanal med resår.

Somrigt och ljuvt. Dottern är mycket nöjd !

Mönster: Eget, se text

Tyg: dels ur Heather Ross serie "Mendocino" och dels ur Anna Maria Horners serie "Good folks"

1 kommentar:

Krajamaria sa...

Avancerad kjol du sytt, och så fin den blev! Härligt somrig!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin