måndag 5 juli 2010

Födelsedagspresenten del 2


Nästa plagg blev en vit linnekjol. Tyget var i genomskinligaste laget så den fick ett foder/insydd underkjol i vitt.

Eftersom kjolen i sig är så enkel lade jag lite krut på att få snygga sömmar, så kjolen är genomgående sydd med fransk söm, vilket blev snyggt och faktiskt inte var så knepigt att få till som jag trodde.

Närbild på fransk söm. Klicka på bilden så syns det bättre!

Mönster: Eget, fyravådig kjol
Tyg: Linne från Ohlssons tyger, foder ett vitprickigt bomullstyg från Stoff och Stil
Övrigt: Spets från Stoff och stil

1 kommentar:

Anonym sa...

Har du ingen bild på nattlinne och trosor som jag oxå fick. Så fick jag även ett halsband med sötvattenspärlor. Skulle kunna tro att jag fyllt jämt, 5 presenter. Tack för det. Mor

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin